Per què menjar (i cuinar) en família és important per seguir una dieta saludable?

blog_catala

La nostra llar és un territori idoni per practicar una alimentació saludable. A continuació es detallen diversos motius que justifiquen l’anterior afirmació, però potser el més important és que permet “la interacció social i la convivència”. La frase apareix entre cometes, perquè està presa de les característiques que defineixen una dieta i alimentació saludable, segons el Grup de Revisió, Estudi i Posicionament de l’Associació Espanyola de Dietistes-Nutricionistes (GREP-AEDN). El GREP-AEDN va consensuar al març de 2013 un document anomenat “Definició i característiques d’una alimentació saludable“, i va voler abastar tots els aspectes que ha de recollir el concepte “alimentació saludable”. És per això que no va oblidar que relacionar-nos amb els nostres semblants mentre mengem és tan aconsellable com que la dieta sigui equilibrada.

ReadMore


Quatre divertides formes de donar verdura i peix als nens

blog_catala

Com fer que els petits de la casa mengin verdura i peix? Aquests dos grups d’aliments no solen ser dels seus preferits, però són de vital necessitat perquè tinguin una alimentació completa que els ajudi a desenvolupar-se i créixer. Tot seguit, et descobrim una sèrie de receptes que inclouen verdura i peix però d’una forma original i divertida, amb les què et serà més fàcil que tastin aquests rics aliments.

ReadMore


Les tres pes de l’Anisakis: petit, perillós i previsible

blog_catala

Quan escrivia sobre un petit cuc anomenat Anisakis, en aquest mateix “racó”, al maig de 2011 o el febrer de 2012, no podia imaginar que m’enfrontaria a la següent dada, difícil de pair: fins al 36% del peix que es consumeix a Espanya té aquest paràsit. Ho ha fet públic a principis d’aquest any l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), en un interessant article titulat “Anisakis: conèixe’l és combatre’l“. Com la anisakiosi, l’afecció que causa aquest cuc, està de moda (lamentablement) i com es pot prevenir amb facilitat, insistiré en aquest tema.

ReadMore


Mini guia de trucs bàsics

blog_catala

Siguem principiants o uns “cuinetes”, hi ha una sèrie de trucs fonamentals que hem de conèixer perquè els nostres plats quedin de deu (o el més a prop possible a aquest). A continuació trobaràs un recull dels trucs més bàsics que hem anat ensenyant a través de les nostres xarxes socials, per si t’has perdut algun o bé no els recordes. Posa’t el davantal i a cuinar!

ReadMore


La calor: amiga i enemiga de la nostra salut

blog_catala

Imagina’t que aquest estiu convides a un amic a dormir i, quan el vas a despertar al matí següent, descobreixes, atònit, que s’ha multiplicat. Però això no és el sorprenent, el que et deixa mut és que ara hi ha més de 16 milions de còpies del teu amic al llit, que comparteixen alegrement el dormitori. Com et despistis unes hores més, la xifra arribarà a mil milions, i seguirà creixent. L’”amic” era un bacteri, el “llit”, un aliment, i el “dormitori”, la teva cuina. És a dir, en realitat estava parlant d’un bacteri que ha contaminat un aliment que estava a la teva cuina, a temperatura ambient en ple estiu. La raó de la seva multiplicació (ràpida, exponencial i, sobretot, perillosa) la detallo a continuació, però abans permet que t’avanci que la solució pot requerir tan sols 30 segons. Molt menys del que trigaràs a llegir aquest text.

ReadMore


Plats freds per endur-te on vulguis

blog_catala

Tant si estàs treballant com si has deixat de matinar per uns dies i gaudeixes de les teves vacances, segur que a l’hora de cuinar busques plats lleugers que no et treguin molt de temps, però que a més, estiguin bons. A continuació et mostrem una sèrie de receptes que compleixen aquestes condicions i una més: són aptes tant per portar-les a la feina com a la platja, la piscina o allà on vagis a passar els teus dies de “relax”. Tasta-les i explica’ns què et semblen!

ReadMore


Què té a veure l’estiu amb la vitamina D, una carretera principal i una bateria?

blog_catala

La vitamina D és sorprenent. A qui no li sorprèn descobrir que la nostra pell, si l’exposem al sol, pot sintetitzar una substància de la qual depèn la nostra salut, anomenada vitamina D? Tan fraternal és la nostra relació amb la natura? Doncs sí, estem enllaçats amb el medi ambient fins a aquest punt, una raó més per evitar contaminar. Però això no és tot, perquè, com succeeix amb la major part de la resta de vitamines, també podem ingerir-la amb la dieta. Estem, al meu entendre, davant d’una de les vitamines més interessants, al costat de la vitamina B12, de la qual vaig parlar al març.

ReadMore


Amanida tèbia de favetes, musclos i pebrot tricolor

blog_catala

Que la seva petita mida no t’enganyi! Les favetes o faves baby són un “gran aliment”, tant per la quantitat d’avantatges nutricionals que aporten (proteïna vegetal, fibra, àcid fòlic, fòsfor, baixa densitat calòrica …) com per les seves propietats organolèptiques (tenen un intens sabor i la seva textura és molt tendra i agradable). Si et manquen idees per incorporar-les al teu menú, aquí va la nostra proposta en forma d’amanida tèbia.

ReadMore


Mal de cames a l’estiu? La dieta pot millorar-lo … o empitjorar-lo

capçalera_catala

L’estiu, a més de vacances (almenys per als nens) i “dietes miracle“, ens porta una calor que, com certs fàrmacs, ve amb “efectes secundaris”. A més de dilatar els porus de la nostra pell, també es dilaten els nostres vasos sanguinis, cosa que pot empitjorar la circulació. Ho saben bé, per exemple, les persones que pateixen varius. Aquest article conté alguns consells perquè puguem gaudir més de la calor.

ReadMore


Propostes originals amb ingredients tradicionals

capçalerablog_catala

Hi ha cops que ens manca la inspiració i els nostres plats es tornen monòtons i rutinaris. T’ha passat? Si la resposta és sí, avui t’animem a preparar aquestes tres originals tapes que segur animaran els teus menús. Tant per a una ocasió especial com per donar-te un caprici entre setmana, amb aquestes tres tapes s’acabaran els àpats avorrits. Agafa paper i llapis i pren nota.

ReadMore