Magnesi: en aliments millor que en pastilles

blog_cat Amb un arbre no es reforesta un bosc, i amb un nutrient no es millora la salut. Aquesta senzilla reflexió semblem oblidar-la quan comprem complements dietètics, a la vista del constant increment en les seves vendes. Un increment poc justificat, donades les escasses proves científiques que sustenten els seus suposats beneficis. D’entre els molts nutrients de moda, un d’ells, el magnesi, apareix cada vegada més sovint en diferents mitjans de comunicació, de vegades acompanyat de promeses exagerades. Si bé hi ha nombrosos estudis que suggereixen possibles beneficis associats a la ingesta de magnesi, convé mirar-los de prop per no extreure conclusions equivocades. ReadMore


La Sirena Club et porta a Noruega

blog_catala

Ja tens la nostra targeta La Sirena Club? Coneixes tots els beneficis que t’ofereix? Sabies que ara La Sirena Club et porta a Noruega? Si ets titular de la targeta ja pots anar preparant la maleta!

ReadMore


Baixar el colesterol. Tres respostes, quatre consells i un aforisme

blog_catala

Tant el 2012 com el 2013 vaig escriure sobre el colesterol en aquest “racó”, així que aquest any no serà menys. Així, al març de 2012, sota el títol “El colesterol no és una entelèquia“, vaig elaborar un petit “examen” per ajudar a resoldre dubtes, com si certs aliments d’origen vegetal (com la fruita seca o l’alvocat) tenen colesterol. Al febrer de 2013 vaig pensar que era moment d’abordar la qüestió de si el consum d’ous (que tenen bastant colesterol) es relaciona amb el colesterol elevat, de manera que vaig escriure el post “Els ous i el seu polèmic colesterol“, que conté dades que possiblement et sorprenguin. Aquest any, si ja has “resolt l’examen” i llegit el polèmic post, et suggereixo que llegeixis les tres respostes, els quatre consells i l’aforisme que detallo a continuació. És un tema en el qual val més “ser pesat que descuidat”, com entendràs de seguida.

ReadMore


Filet de lluç amb ceba caramel•litzada i verduretes

blog_catala

El lluç és un dels peixos més apreciats i que més agraden als petits de la casa. A més a més , té molt pocs greixos saturats. Per la qual cosa acompanyat amb verdures i/o hortalisses aquest peix t’ajudarà a seguir una dieta equilibrada i molt saborosa!

ReadMore


Què hauria de saber la mare de Mafalda sobre la “Neofòbia”?


blog_catala

És coneguda l’aversió que la Mafalda, el mundialment famós personatge de Quino, sentia cap a la sopa. La seva mare insistia una i altra vegada, i la Mafalda seguia odiant aquest olorós plat que venia des de la cuina com un càstig diví. Potser avui algú diagnosticaria a la Mafalda amb “neofòbia alimentària”, un concepte que sol aplicar-se als nens petits que rebutgen tastar aliments que són nous per a ells, però que formen part habitual de la dieta familiar. Després del diagnòstic, hauria de venir el tractament. Però com es tracta la neofòbia alimentària? En el present text s’amplia aquesta fumejant qüestió.

ReadMore


Tardor és temps de bolets

Blog_cat

Dies més curts, fulles dels arbres que cauen, arribada del fred… La tardor porta amb ella alguns canvis que potser no ens venen gaire de gust, però també una sèrie d’aliments que en aquesta època de l’any es troben en el seu punt àlgid. Els bolets són un d’aquests aliments, i gràcies a la seva versatilitat i la seva facilitat de preparació s’han convertit en indispensables de moltes cuines. A continuació, et mostrem quines opcions podràs trobar a La Sirena per gaudir d’aquest ric aliment.

ReadMore


Per què menjar (i cuinar) en família és important per seguir una dieta saludable?

blog_catala

La nostra llar és un territori idoni per practicar una alimentació saludable. A continuació es detallen diversos motius que justifiquen l’anterior afirmació, però potser el més important és que permet “la interacció social i la convivència”. La frase apareix entre cometes, perquè està presa de les característiques que defineixen una dieta i alimentació saludable, segons el Grup de Revisió, Estudi i Posicionament de l’Associació Espanyola de Dietistes-Nutricionistes (GREP-AEDN). El GREP-AEDN va consensuar al març de 2013 un document anomenat “Definició i característiques d’una alimentació saludable“, i va voler abastar tots els aspectes que ha de recollir el concepte “alimentació saludable”. És per això que no va oblidar que relacionar-nos amb els nostres semblants mentre mengem és tan aconsellable com que la dieta sigui equilibrada.

ReadMore


Quatre divertides formes de donar verdura i peix als nens

blog_catala

Com fer que els petits de la casa mengin verdura i peix? Aquests dos grups d’aliments no solen ser dels seus preferits, però són de vital necessitat perquè tinguin una alimentació completa que els ajudi a desenvolupar-se i créixer. Tot seguit, et descobrim una sèrie de receptes que inclouen verdura i peix però d’una forma original i divertida, amb les què et serà més fàcil que tastin aquests rics aliments.

ReadMore


Les tres pes de l’Anisakis: petit, perillós i previsible

blog_catala

Quan escrivia sobre un petit cuc anomenat Anisakis, en aquest mateix “racó”, al maig de 2011 o el febrer de 2012, no podia imaginar que m’enfrontaria a la següent dada, difícil de pair: fins al 36% del peix que es consumeix a Espanya té aquest paràsit. Ho ha fet públic a principis d’aquest any l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), en un interessant article titulat “Anisakis: conèixe’l és combatre’l“. Com la anisakiosi, l’afecció que causa aquest cuc, està de moda (lamentablement) i com es pot prevenir amb facilitat, insistiré en aquest tema.

ReadMore


Mini guia de trucs bàsics

blog_catala

Siguem principiants o uns “cuinetes”, hi ha una sèrie de trucs fonamentals que hem de conèixer perquè els nostres plats quedin de deu (o el més a prop possible a aquest). A continuació trobaràs un recull dels trucs més bàsics que hem anat ensenyant a través de les nostres xarxes socials, per si t’has perdut algun o bé no els recordes. Posa’t el davantal i a cuinar!

ReadMore