75 % de la població americana amb excés de pes. No els imitem.|75 % de la población americana con exceso de peso. No les imitemos.

 

[lang_cat]post_blog_25_11_2015_cat[/lang_cat][lang_es]

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[lang_cat]És molt probable que els nostres fills visquin menys que nosaltres, i això és així, en bona mesura, a causa de les esgarrifoses xifres d’obesitat que existeixen en el nostre entorn. I és que l’excés de pes, encara que no és una condemna a mort, incrementa les possibilitats de patir una sèrie de malalties cròniques de mal pronòstic. Atès que un recent estudi ha mostrat la realitat de les taxes d’obesitat als Estats Units, és un bon moment per revisar, de nou, aquest factor de risc modificable.[/lang_cat]

[lang_es]Es muy probable que nuestros hijos vivan menos que nosotros, y esto es así, en buena medida, a causa de las escalofriantes cifras de obesidad que existen en nuestro entorno. Y es que el exceso de peso, aunque no es una condena a muerte, incrementa las posibilidades de padecer una serie de enfermedades crónicas de mal pronóstico. Dado que un reciente estudio ha mostrado la realidad de las tasas de obesidad en Estados Unidos, es un buen momento para revisar, de nuevo, este factor de riesgo modificable.[/lang_es]

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Els beneficis de menjar marisc|Los beneficios de comer mariscos

[lang_cat]blog_18_11_2015_CAT[/lang_cat]

[lang_es]blog_18_11_2015_ES[/lang_es]

[lang_cat]En altres ocasions hem parlat dels nutrients que aporta el peix. Aquesta vegada parlarem del marisc, que, a més de deliciós és saludable. Què millor que menjar alguna cosa gustosa i, a més, saber que ens està aportant vitamines i minerals?[/lang_cat]

[lang_es]En otras ocasiones hemos hablado de los nutrientes que aporta el pescado. Esta vez vamos a deciros que el marisco, además de delicioso es saludable. ¿Qué mejor que comer algo rico y, además, saber que nos está aportando vitaminas y minerales?[/lang_es]

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Dieta de l’Índex glucèmic?|¿Dieta del Índice glucémico?

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[lang_cat]El nombre de recerques sobre l’índex glucèmic i la càrrega glucèmica no para d’augmentar. No ha d’estranyar-nos, per tant, que en l’àmbit de la nutrició humana es parli cada vegada més d’aquests dos conceptes. Però no sempre es parla amb propietat: en moltes ocasions es distorsiona la realitat científica fins a límits insospitats i fins i tot es creen “miraculoses” dietes basades en aquests conceptes a les quals s’atribueixen portentosos beneficis per a la salut. Per aquest motiu, avui li dedico unes línies a aquesta qüestió.[/lang_cat]

[lang_es]El número de investigaciones sobre el índice glucémico y la carga glucémica no cesa de aumentar. No debe extrañarnos, por tanto, que en el ámbito de la nutrición humana se hable cada vez más de estos dos conceptos. Pero no siempre se habla con propiedad: en bastantes ocasiones se distorsiona la realidad científica hasta límites insospechados e incluso se crean “milagrosas” dietas basadas en estos conceptos a las que se atribuyen portentosos beneficios para la salud. De ahí que hoy le dedique unas líneas a esta cuestión.[/lang_es]

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Propostes de cullera per a la temporada de fred|Propuestas de cuchara para la temporada de frío

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[lang_cat]Les temporades de l’any es diferencien molt en diferents aspectes de la nostra vida quotidiana. Alguns d’aquests aspectes van molt lligats als menjars del nostre dia a dia. A l’estiu ens vénen de gust aliments refrescants, fruites cítriques i batuts naturals. Però a l’hivern és moment d’infusions i sopes, no creus?[/lang_cat]

[lang_es]Las temporadas del año se diferencian mucho en diferentes aspectos de nuestra vida cotidiana. Algunos de estos aspectos van muy ligados a las comidas de nuestro día a día. En verano nos apetecen comidas frescas y frías, frutas cítricas y batidos naturales. Pero en invierno es momento de infusiones y sopas, ¿verdad?[/lang_es]

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Síndrome de l’intestí irritable. Moltes preguntes, algunes respostes.|Síndrome del intestino irritable. Muchas preguntas, algunas respuestas.

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[lang_cat]Les malalties gastrointestinals afecten molt a la nostra qualitat de vida, així que l’ideal és prevenir-les. Per a això, en general, resulta molt útil seguir una dieta saludable en el nostre dia a dia i millorar els nostres hàbits de salut. Dic “en general”, perquè hi ha certs factors genètics o ambientals que no depenen de nosaltres, encara que mai està de més donar brillantor a una eina anomenada “estil de vida”. En tot cas, com un dels trastorns gastrointestinals més freqüents és l’anomenat “síndrome de l’intestí irritable” (sobretot en dones) crec que val la pena mirar-lo de prop.[/lang_cat]

[lang_es]Las enfermedades gastrointestinales afectan mucho a nuestra calidad de vida, así que lo ideal es prevenirlas. Para ello, en general, resulta utilísimo seguir una dieta saludable en nuestro día a día y mejorar nuestros hábitos de salud. Digo “en general”, porque existen ciertos factores genéticos o ambientales que no dependen de nosotros, aunque nunca está de más dar brillo a una herramienta llamada “estilo de vida”. En todo caso, como uno de los trastornos gastrointestinales más frecuentes es el llamado “síndrome del intestino irritable” (sobre todo en mujeres) creo que vale la pena mirarlo de cerca. [/lang_es]

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El microones: Trucs i receptes|El microondas: Trucos y recetas

[lang_cat]Blog_ Alimentos otoño_CAT[/lang_cat]

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[lang_cat]Bé sigui perquè tenim pressa, perquè no volem embrutar massa la cuina, per comoditat o per mil i un motius més, la veritat és que actualment qui més qui menys utilitza diàriament el microones. El seu ús per cuinar ha anat expandint-se tant que creiem oportú dedicar el següent text a parlar sobre quan i com utilitzar aquest pràctic electrodomèstic. Us animeu a descobrir-ho?[/lang_cat]

[lang_es]Bien sea porque tenemos prisa, porque no queremos ensuciar demasiado la cocina, por comodidad o por mil y un motivos más, lo cierto es que actualmente quien más quien menos utiliza a diario el microondas. Su uso para cocinar ha ido expandiéndose tanto que creemos oportuno dedicar el siguiente texto a hablar sobre cuándo y cómo utilizar este práctico electrodoméstico. ¿Os animáis a descubrirlo?[/lang_es]

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Dia mundial de l’alimentació: “Protecció social i agricultura”|Día mundial de la alimentación: “Protección social y agricultura”

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[lang_cat]Cada 16 d’octubre, l’Organització de les Nacions Unides per a l’Agricultura i l’Alimentació (FAO), celebra el “Dia Mundial de l’Alimentació”. Aquest any, el seu lema és el següent “Protecció social i agricultura, per trencar el cicle de la pobresa rural”. En el present text aprofito per respondre a molts dels dubtes que és molt possible que se’ns plantegin en aquest important dia, sense deixar de ressaltar el paper de la FAO a nivell mundial.[/lang_cat]

[lang_es]Cada 16 de octubre, la Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación (FAO), celebra el “Día Mundial de la Alimentación”. Este año, su lema es el siguiente “Protección social y agricultura, para romper el ciclo de la pobreza rural”. En el presente texto aprovecho para responder a muchas de las dudas que es muy posible que se nos planteen en este importante día, sin dejar de resaltar el papel de la FAO a nivel mundial.[/lang_es]

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Bolets, carabasses i castanyes, la tardor ja és aquí!|Setas, calabazas y castañas, ¡El otoño ya está aquí!

[lang_cat]Blog_ Alimentos otoño_CAT[/lang_cat]

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[lang_cat]La tardor ja és aquí. Ens ho demostren les fulles que ja comencen a caure, els dies que a poc a poc s’escurcen i es fa fosc abans o les temperatures, que encara que no de forma molt definitiva, cada vegada són una mica més baixes. També ho veiem en l’alimentació, arriben deliciosos productes, entre els quals, tot seguit, parlarem dels bolets, la carabassa i les castanyes.[/lang_cat]

[lang_es]El otoño ya está aquí. Nos lo demuestran las hojas que ya empiezan a caer, los días que poco a poco se acortan y anochece antes o las temperaturas, que aunque no de forma muy definitiva, cada vez son un poco más bajas. También lo vemos en la alimentación, llegan deliciosos productos, entre los cuales, a continuación, hablaremos de las setas, la calabaza y las castañas.[/lang_es]

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Sempre és beneficiós deixar de fumar, fins i tot en gent gran|Siempre es beneficioso dejar de fumar, incluso en personas mayores

[lang_cat]Fumar_blog CAT[/lang_cat]

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[lang_cat]Vaig dedicar un escrit al tabaquisme, en aquest “racó”, al novembre de 2012, titulat “Fumar engreixa. No comencis a fumar o deixa-ho més aviat “, en el qual vaig intentar argumentar que hauríem de contemplar el tabaquisme com un risc d’obesitat, i no viceversa. Avui, en canvi, escriuré un text amb un enfocament diferent: inclouré, entre altres dades, càlculs que justifiquen que sempre és positiu deixar de fumar, inclús en gent gran, i que si es demana ajuda sanitària per a abandonar el tabaquisme, les possibilitats d’èxit són molt superiors. Són molt bones notícies.[/lang_cat]

[lang_es]Dediqué un escrito al tabaquismo, en este “rincón”, en noviembre de 2012, titulado “Fumar engorda. No empieces a fumar o déjalo cuanto antes”. En él intenté argumentar que deberíamos contemplar al tabaquismo como un riesgo de obesidad, y no viceversa. Hoy, sin embargo, escribiré un texto con un enfoque distinto: incluiré, entre otros datos, cálculos que justifican que siempre es positivo dejar de fumar, incluso en personas mayores, y que si se pide ayuda sanitaria para abandonar el tabaquismo, las posibilidades de éxito son muy superiores. Son muy buenas noticias.[/lang_es]

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El lluç, coneix-lo! | La merluza, ¡conócela!

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[lang_cat]El lluç és un peix molt apreciat de pell grisenca – platejada i carn blanca i suau. A més, ofereix una àmplia aplicació culinària. Preneu nota, a continuació us donem més informació i propostes![/lang_cat]

[lang_es]La merluza es un pescado muy apreciado, de piel grisácea-plateada y carne blanca y suave que, además, ofrece una amplia aplicación culinaria, ¡Tomad nota, a continuación os damos más información y propuestas![/lang_es]

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